För oss på BudgetWebb är det jätteviktigt att vara helt transparenta med hur vi arbetar, samlar in personuppgifter, hur vi prissätter, vilka villkor som gäller när vi ingår avtal med dig som kund samt hur vi behandlar den information, se vår Integritetspolicy och Cookiepolicy, vi samlar in om dig som besökare av vår webbplats, som användare och som kund. Innan du lägger din beställning hos oss är det viktigt att du läser våra Köpvillkor & Avtalsvillkor. Så för din egen skull, och för vår, läs först så slipper du eventuella överraskningar efter. Tack på förhand.
Team BudgetWebb
KÖPVILLKOR & AVTALSVILLKOR
BudgetWebb är en webbaserad tjänst som ägs av och drivs av Adapter Media, Copyright © 2013-2021, Org.nr. 730405-7800. Adapter Media är registrerat hos Bolagsverket i Sverige. De nuvarande villkoren och föreskrifterna reglerar köp och användning av Adapter Medias, och därmed BudgetWebbs, förmedling av digitala tjänster och produkter, försäljning av tjänster och produkter (fysiska och digitala). Genom att använda Adapter Media och alla hemsidor som associeras till den, förmedling, tjänster och produkter (digitala och fysiska produkter) godkänner du de villkor och föreskrifter som följer. Om du inte vill bli bunden av dem, använd inte Adapter Medias hemsidor, tjänster och produkter.
Användarvillkor
Adapter Medias och därmed BudgetWebbs design av hemsidor, dess innehåll, produkter, tjänster samt fysiska produkter är tillgängliga för alla individer som har fyllt 18 år. Bevis för samtycke kan komma att krävas för att ingå köp/avtal av tjänster och produkter. Genom att godkänna köpeavtal, villkor och användarvillkor fastställs avtalet mellan Adapter Media/BudgetWebb och Användare.
1 Definitioner
När Adapter Media, Adapter Media/BudgetWebb,"BudgetWebb", "Vi", "Oss" ,"Våra" anges refereras till BudgetWebb och övriga verksamheter inom Adapter Media. När "Användare", "Användarinformation" "Du", "Din", "Beställaren", "Kunden" används refereras till dig som i egenskap av Företagare köper produkt eller tjänst hos Adapter Media och alla hemsidor och verksamheter som associeras till den. Med hänvisning till existerande lagstiftning görs en separation mellan en Användare som en Konsument vilken inte agerar inom ramen för kommersiella eller andra företagsaktiviteter eller utanför ramen av sitt yrke när denna ingår ett kontrakt med oss, och en Användare som en Företagare. Genom att uppge organisationsnummer vid köptillfället av en tjänst eller produkt hos Adapter Media och alla hemsidor som associeras till den tillkännager Du att dessa Användarvillkor för Konsument inte tillämpas dig.
"Tredje part" hänför till någon person/företag/leverantör som inte associeras med Adapter Media. Det gäller även de företag/leverantörer Adapter Media använder som leverantörer/vid förmedling av vissa produkter och tjänster.
2 Betalda tjänster och produkter
Under varumärket BudgetWebb erbjuder Adapter Media följande tjänster och produkter i översikt: Webbpaket inkl. webbhotell, Domän, E-post, webbaserade tilläggstjänster som Blogg, implementering av Nyhetsbrevsfunktion, Konsulttjänster inom Copywriting, SEO och Grafisk form, Digitalt material inom utbildning samt fysiska Produkter inom design.
När du köper en hemsida av BudgetWebb eller övriga verksamheter inom Adapter Media, köper du en komplett hemsida redo att användas direkt. Domän och e-post ingår ej men kan ombesörjas av BudgetWebb, genom köp av PLUS-tjänst (årsabonnemang).
Vi kan, om så önskar, lägga in Användarens content innan lansering utan extra kostnad. Det ingår aldrig content (innehåll på hemsidan) som text, SEO-copy och rörligt material i priset, detta står du som kund för. Uppdateringar, support, administration och förnyelse av abonnemang ingår endast vid köp av PLUS-tjänster. Övriga Tilläggstjänster inom text, SEO och grafisk form står Användaren fritt att beställa vid behov. Alla Webbpaket, Bloggpaket, PLUS-tjänster och Tilläggstjänster har fast pris om inte annat anges. Här hittar du alla aktuella priser.
Kund som köper Webbpaket, Bloggpaket, text, SEO eller grafiska arbeten godkänner att Adapter Media och alla hemsidor som associeras till den, använder materialet i marknadsföringssyfte. Kund som köper Webbpaket eller Bloggpaket förbinder sig att i sin webbplats ha med en länk till BudgetWebbs hemsida. Förslagsvis placeras länken i footern (sidfoten), länken ska vara väl synligt och får inte på något sätt döljas. Vid köp av rabatterade Webbpaket eller Bloggpaket kan även webbhotellets logotyp synas i footern. Dessa länkar och logotyper påvekar inte din sidan sökoptimering då de är så kallat "no follow"-länk.
Tjänsterna och produkterna på webbplatsen budgetwebb.se utvecklas och uppdateras hela tiden och kan därför ändras.
2.1 Hemsida, webbhotell/hosting, domän och e-post (betaltjänster, se utförliga villkor under §4)
Domän och webbhotell köps in utifrån till våra konton från en eller flera leverantörer, s.k. Tredje part, och förmedlas av BudgetWebb. Alla paket gäller 1 år/12 månader inget annat anges. Efter 1 år/12 månader tillkommer kostnader för att fortsätta driva hemsidan och äga domännamnet. Se mer under §2.3. Då våra leverantörers villkor gäller för din webbplats/kommande webbplats, rekommenderar vi att du tar del av villkoren för aktuellt webbhotell.
Alla våra hemsidor/bloggar har unik design modifierad utifrån mallar i olika utvecklingsmiljöer. Varje hemsida/blogg skapas på begäran och skräddarsys utifrån kundens önskemål och behov (profilfärger, typsnitt, block, bilder, menystruktur.)
2.2 Text, copywriting, webbcopywriting
All nyproduktion av text inkl. research görs på beställning och är skräddarsydd för slutkund. Vi föreslår alltid tonalitet och SEO utifrån kundens beställning och beställningsformulär. Vi presenterar 1 st copytext alt. redigering med max 2st korrigeringsrundor. Önskas ytterligare förslag debiteras en löpande timkostnad om 850 kr/h.
Den godkända texten levereras i .pdf alternativt införs på webbplatsen om så önskas.
Copytexter ägs av BudgetWebb/Adapter Media enligt upphovsrättslagen och får inte ändras utan tillstånd från BudgetWebb. Efter att fakturan är betald får kunden dock använda copytexterna kommersiellt i olika kanaler och merdier.
2.3 Logotyper och annan grafisk form
All grafisk form görs på beställning och är skräddarsydd för slutkund. Vi designar de flesta logotyper i Adobe Illustrator. Vi föreslår alltid utseende och profilering, inklusive typsnitt och eventuell grafisk symbol utifrån kundens beställning och beställningsformulär. Vi presenterar upp till 2 logotyper med max 2 st korrigeringsrundor per del. Önskas ett tredje förslag debiteras en löpande timkostnad om 850 kr/h.
Den godkända logotypen levereras i 3 st format (Office, webb, tryck) och införs på hemsidan om så önskas. Vid beställning av grafisk profil leveras denna i .pdf. Inga tryckkostnader ingår om inte annat anges.
Efter att fakturan är betald äger kunden sin logotyp, grafiska profil och får använda dessa kommersiellt.
2.4 Beställning
Beställning av Webbpaket, Bloggpaket, PLUS-tjänster, Tilläggstjänster sker via specifika beställningsformulär. Den information användaren fyller i beställningsformuläret utgör underlag för insatsen och bör vara så utförlig som möjlig. En faktura skickas till den e-postadress du angett vid beställningen. Beställningen är bindande så upptäcker du något fel i det formulär du precis skickade alternativt i fakturan ber vi dig maila oss direkt på: order@budgetwebb.se
Om du som beställare fyller i önskade uppgifter i beställningsformuläret ger du BudgetWebb mycket information och sparar därmed tid. Men för att slutresultatet ska bli som du önskar kommer vi att kontakta dig för nödvändiga och kompletterande frågor. Vi återkommer i första hand via mail då vi då kan dokumentera all kommunikation.
2.5 Priser och fakturering
BudgetWebb tillämpar fasta priser om inte annat anges. Se alla priser här. Skulle beställningen behöva ändras genom Kundens vilja kan priset dock komma att ändras.
Alla priser anges i SEK (kr) exklusive moms. Moms specificeras vid fakturering. Betalning sker direkt efter beställningen med faktura alternativt Swish. Faktura skickas normalt inom 24 h till den mailadress du anger vid beställning. Önskas faktura via vanlig post tillkommer en fakturaavgift på 75 kr. E-faktura är gratis vid enskilda beställningar samt årskostnad av webbhotell, domän och e-post (1 faktura per år på årskostnadens belopp). Önskas kvartalsvis fakturering av årskostnaden tillkommer 30 kr/faktura, gäller även e-postfakturor.
Adapter Media står som betalningsmottagare på faktura och Swish. Vid betalning anges fakturanummer som referens./meddelande. Adapter Media tar inga avgifter för betalning med Swish. Adapter Media fakturerar manuellt.
2.5.1 Betalningsvillkor och fakturering
- Betalningsvillkor för webbpaket, bloggpaket, domän och e-post: 10 dagar.
- Betalningsvillkor löpande årsabonnemang: 20 dagar.
- Betalningsvillkor löpande betalningar Tilläggstjänster eller utökad tjänst: 30 dagar.
- Betalningspåminnelse med avgift 60 kr skickas 5 dgr efter förfallodatum. med betalningsvillkor: 5 dagar.
- Förseningsavgift: 450 kr + lagstadgad dröjsmålsränta
Skulle användaren inte betala påminnelsefakturan Betalningspåminnelse i tid utgår en Förseningsavgift på 450 kr + lagstadgad dröjsmålsränta enligt lag. Därefter går ärendet vidare till Inkasso och Kronofogden samt räntetillägg enligt lag. Adapter Media har rätten att stänga ned användarens hemsidan samt stänga av webbplats, webbhotell, domän och e-post om fakturan inte betalas i tid.
Vid större nya projekt på offert över totalt 12 000 kr utgår en startavgift/delavgift på 6 000 kr eller 30 % av den totala fakturan. Detta för att säkerställa beställarens seriositet samt BudgetWebbs om- och personalkostnader. I slutet av större projekt utgår alltid en slutfaktura på kvarvarande summa. Tillämpning av startavgift/delavgift gäller ej BudgetWebbs återkommande kunder. Vid frågor kontakta hej@budgetwebb.se.
2.6 Löpande betalning
Löpande betalningar för Tilläggstjänster och andra löpande eller tillfälliga tjänster utförda för befintlig kund faktureras den 30:e i varje månad (25 februari). Betalningsvillkor 20 dagar.
2.7 Reservation
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.
3 Webbhotell/hosting, Domännamn, E-post (betaltjänster)
3.1 Registrering och ägarskap av Domännamn
Person eller entiten som köper domänen är den regelrätta ägaren till den. Användaren kan välja att privat köpa domän för användning hos BudgetWebb alternativt anlita BudgetWebb för köpet. Vid köp av PLUS-tillägg DOMÄN + e-post kommer BudgetWebb att agera som en teknisk administratör och gränsyta (agent) via avtal (enligt dessa Köpvillkor & Avtalsvillkor) mellan Adapter Media/BudgetWebb och användaren.
Om du redan äger en domän kan den pekas om via DNS alternativt flyttas till det webbhotell BudgetWebb använder för din hemsida. Om flytt av domännamn krävs behövs det en EPP kod som du kan få från din leverantör. Notera att flyttning av en domänadress inte är samma sak som att flytta en hemsida.
3.2 Förlängning av webbhotell, domän och e-post
BudgetWebb använder i första hand Webnode, Hemsida24 alternativt Wix och One.com som webbhotell till hemsidor, domän och e-post. Alla abonnemang betalas årsvis i förskott. Årskostnaden kan faktureras kvartalsvis, då tillkommer en fakturaavgift om 30 kr/faktura, gäller även faktura per e-post. Uppsägningstid av abonnemang på Webbpaket, Bloggpaket, Webbhotell, Domän och E-post är 2 månader före utgångsdatum. Årsfaktura skickas c:a 3 månader före utgångsdatum. Detta för att du ska få gott om tid att säkerställa din domn och webbplats alternativt avsluta avtalet. Utöver faktura för förnyelse notifierar BudgetWebb inte användaren före utgångsdatumet.
3.4 Användning av hemsidan
Efter leverans av Webbpaket eller Bloggpaket har du full tillgång till hemsidan om du själv önskar. Du kan då skriva, ändra och ta bort inlägg och sidor samt godkänna, ta bort och ändra andra användares innehåll på sidor, i inlägg och kommentarer. Du har även fulla rättigheter att lägga till kategorier och länkar på inlägg och sidor. Du kan även överta hela ansvaret för hemsidan som årsförnyelse av abonnemang.
När BudgetWebb anlitas via PLUS-tjänst Webbmaster, samt PLUS-tjänst Domän & E-post med förnyelse är BudgetWebb administratör och har som sådan fullständiga rättigheter att hantera förnyelser av abonnemang samt även ändra alla inställningar i hemsidans editor/verktyg om så skulle krävas. Exempelvis lägga till/ta bort och redigera teman och tillägg och altenativt stänga ned tjänsterna vid missbruk eller utebliven betalning. Läs mer om rättigheter under §6 och §8.
3.3 Support av tjänster
Support tillhandahålls endast kunder som har ingått avtal om årsabonnemang av tjänsten PLUS-tjänst Webbmaster. Supporten innebär enkel teknisk support, kontakt med webbhotell och liknande enklare support som inte innefattar fel i IT-system och publiceringsverktyget, exempelvis driftavbrott, störningar och andra fel i tjänsten. Vi kan då sköta kontakt med support hos aktuell leverantör.
Övrig support debiteras 600 kr/h. minimum 15 min (150 kr). Det står dock BudgetWebb fritt att från fall till fall erbjuda support även till andra kunder. Driftavbrott, störning eller fel i tjänsten eller produktern meddelas till BudgetWebb via e-post till support@budgetwebb.se under kontorstid. BudgetWebb försöker därefter åtgärda felet efter bästa förmåga på kontorstid, alternativt kan var behjälplig med kontakt till aktuellt webbhotell eller. annan leverantör. Kunden har ingen rätt att begära ersättning på grund av driftavbrott eller fel i tjänsten. BudgetWebb lämnar ingen garanti avseende tjänstens eller produktens tillgänglighet eller felfrihet.
4 Leverans
4.1 Betalningsvillkor för leverans
Arbetet med önskat Webbpaket, BloggPaket, PLUS-tjänst, Tilläggstjänst (text, SEO, grafisk design) eller leverans av produkt sker tidigast när betalningen är inkommen till betalningsmottagaren Adapter Media via betalningsalternativen Bankgiro eller Swish.
4.2 Leveranstid av tjänst eller produkt
Leveranstiden för Webbpaket, BloggPaket, PLUS-tjänst, Tilläggstjänst är normalt 7-30 arbetsdagar om inte annat anges. Skulle beställningen behöva ändras genom kundens vilja kan leveranstiden bli längre än beräknad. I normalfall tillkommer då även kostnader för nedlagd tid á 850 kr/h.
Digitala produkter levereras inom 24 h.
Leveranstid för fysiska produkter är normalt 1-3 arbetsdagar. Produkter tillverkade "on demand" kan kräva upp till 14 arbetsdagars leverans. Fraktpriset betalas alltid av beställaren och varierar beroende av produktens vikt. Ditt paket skickas med Postnord alternativt Schenker och levereras till ditt närmaste utlämningsställe. Du kommer att meddelas via SMS alternativt e-post när och vart du kan hämta ditt paket.
4.2.1 Ersättning vid försening
Ingen typ av ersättning kan erhållas för förseningar av lansering eller liknande. Vi ansvarar ej för leveranser som försenas på grund av exempelvis sjukdom, akuta problem eller händelser som ligger utanför vår kontroll. Om detta skulle inträffa kommer kunden att informeras via i första hand e-post alternativt telefon.
4.3 Beställarens skyldighet gällande leverans
Förutom efterfrågad information i beställningsformulären kommer vi att be dig om kompletterande materia som vi vill att du levererar inom c:a en vecka, (normalt 5-7 dagar för webbpaket BUDGET och bloggpaket BLOGGA samt 5-10 dagar för webbpaket POTENTIAL). Vår leveranstid av webbpaket och tjänster kan hållas under förutsättning att beställaren inkommer med nödvändig information och material inom den tid BudgetWebb har begärt.
Skulle du som kund inte komma in med material i form av text, bilder och annan viktig information som gör att vi på BudgetWebb inte kan slutföra projektet inom rimlig tidsram motsvarande projektets storlek så faktureras HELA slutfakturan och beloppet ut till dig som kund. Hör av dig till oss om du får problem med materialet.
BudgetWebb kommer inte att frysa något projekt. Om du inte vill slutföra ditt projekt av någon anledning så utgår kostnad för allt arbete. Full betalning faktureras ut.
4.4 Ej utlösta paket fysisk produkt
Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 300 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.
5 Kontrakt
5.1 Kontrakt vid beställning/köp
Ett köp av en tjänst eller produkt kan genomföras via en elektronisk order i form av beställningsformulär på BudgetWebbs hemsida alternativt via e-post, där så anges, till: order@budgetwebb.se. Ett bindande kontrakt ingås mellan dig och BudgetWebb då du beställer en tjänst eller produkt och kommer att upprätthållas då du har skickat in ditt beställningsformulär. Projektet påbörjas/produkt levereras när betalningen är framgångsrikt slutförd med registrerad betalning hos betalningsmottagaren Adapter Media. Din beställning bekräftas via ett kort första pop-up-meddelande direkt efter beställningen. Inom c:a 24 h skickas en fullständig faktura på din beställning. Fakturan skickas till angiven e-postadress. Projektet påbörjas/produkt levereras när betalningen är framgångsrikt slutförd med registrerad betalning hos betalningsmottagaren Adapter Media.
Om du har angett felaktig information vid beställningen via beställningsformulär ska du omedelbart (inom 12 h) kontakta oss via e-post: order@budgetwebb.se.
För alla Webbpaket, Bloggpaket, PLUS Webbmaster, samt PLUS Domän & E-post löper avtalen på 1 år (12 månader) vilket innebär att de förnyas genom inbetalningen för webbhotell och domännamn.
För Tilläggstjänster och produkter, om inte annat angetts vid betalning, slutar kontraktet när tjänsten har tillhandahållits.
5.2 Återkallelse av kontrakt
Återkallelse av av beställde tjänst eller produkt kan ske inom 5 dagar. Begäran av återkallelse eller ändring av köpta tjänster måste presenteras av dig (ägaren av projektet) i skriven form via e-post: order@budgetwebb.se och från den e-postadress som användes för att beställa projektet. Om projektet är påbörjat debiteras för dittills nedlagd tid samt eventuella kostnader/avgifter för Webbhotell, Domän och E-post en och andra tillägg som köpts in på din begäran/enligt din beställning. Du ger härmed samtycke till att vi utför tjänsten före slutet av ångerperioden för domänregistrering, förnyelse av domän och andra webbtjänster. Du inte rätt att ångra ditt deltagande i kontraktet.
5.3 Ångerrätt privatperson
Enligt Svensk lag ingår ångerrätt 14 dagar vid köp på distans förkonsument/ privatperson (gäller ej företag). Begäran om tillämpning av ångerrätten eller ändring av köpta tjänster måste presenteras av dig konsument (ägaren av projektet) i skriven form via e-post: order@budgetwebb.se och från den e-postadress som användes för att beställa projektet. Dock anses tjänsten påbörjad när projektet (Webbpaketet/Bloggpaketet, PLUS-tjänster, Tilläggstjänster) har påbörjats. Om ångerrätten infaller under eller efter projektets start utgår en skälig ersättning om 65 % av projektets kostnad samt eventuella kostnader för webbhotell, domän och e-post en och andra tillägg som köpts in på kundens begäran/enligt din beställning.
Resterande belopp kommer att återbetalas till kund inom 30 dagar. Inaktiveringen av tjänsten genomförs samtidigt som återbetalningen. Du som konsument ger härmed samtycke till att vi utför tjänsten före slutet av ångerperioden för domänregistrering, förnyelse av Domän och andra webbtjänster. Du inte rätt att ångra ditt deltagande i kontraktet.
5.4 Återbetalning
I de fall återbetalning är aktuellt tillämpas följande:
Om Du är en användare/företagare genomförs återbetalning inom 14 dagar från datumet Adapter Media/BudgetWebb mottog din begäran för återkallelse av kontraktet. Om du är en företagare genomförs återbetalning inom 60 dagar från datumet Adapter Media/BudgetWebb din begäran för återkallelse av kontraktet.
För företagare hanteras återbetalningar via banköverföring, samma betalningsportal som användes vid betalning (om återbetalning är tillåtet). Inaktiveringen av tjänsten genomförs samtidigt som återbetalningen. Vänligen notera att värdekuponger (rabattkod/kupongkod) inte kan återbetalas under några som helst omständigheter.
Om du är en privatperson/konsument hanteras återbetalningen genom samma betalningsportal såvida inte annat bestämts. Vänligen notera att värdekuponger (rabattkod/kupongkod) inte kan återbetalas under några som helst omständigheter.
5.5 Uppsägning av avtal
Båda partnerna har rätt att säga upp avtalet rörande Webbpaket, Bloggpaket, PLUS Webbmaster samt PLUS domän och e-post senast 2 månader innan avtalet avslutas.
För alla Webbpaket, Bloggpaket, PLUS Webbmaster samt PLUS domän och e-post löper avtalen på 1 år, d.v.s. att det förnyas genom inbetalningen av årsfakturan. Fakturan skickas ut till dig c:a tre (3) månader före utgångsdatum. Om du önskar säga upp avtalet inom betald 12-månadersperiod kommer ingen återbetalning av någon del av det inbetalda beloppet att återbetalas
5.6 Reklamationer fysisk produkt
När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår support så snabbt som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.
Vid en godkänd reklamation skickar vi dig en retursedel, antingen via mail eller via vanlig post. Denna retursedel ger dig fri frakt tillbaka till oss, andra returkostnader ersätts ej.
Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
6 Immateriella rättigheter
Material för upphovsrätt, varumärke och andra immateriella rättigheter och innehåll tillhandahållet som en del av Adapter Medias hemsidor, tillhör Adapter Media. Detta betyder att du inte utan tillåtelse får lov att kopiera det eller rätt att bruka såvida inte godkännande givits av oss eller våra licensägare Webnode, Hemsida24 och Wix.se och One.com. Det royaltyfria material som BudgetWebb har placerat på din hemsida, tema, ikoner och liknande får inte användas mer än på din hemsida. Flertalet illustrationer och bilder är skapade av grafiker hos BudgetWebb. Kontakta oss för mer information om bilder och illustrationer på hemsidan. Om du upptäcker någon sådan olaglig spridning och/eller kommersiell exploatering, samtycker du om att meddela oss omedelbart.
Du ansvarar för material du själv har lagt in gentemot ägaren till materialet. Du har rättigheterna till det material du har laglig upphovsrätt till eller fått lov att lägga upp på din hemsida av den som innehar upphovsrätten. Det är du som "äger" innehållet, men BudgetWebb "äger" allt på hemsidan som BudgetWebb har lagt in i övrigt såsom copytexter, bilder och illustrationer skapade hos och av BudgetWebb. Läs mer om kundens ansvar under §8
7 Säkerhet
7.1 SSL Cerifikat
BudgetWebb erbjuder alla våra kunder som köper valfritt webbpaket eller bloggpaket, SSL certifikat som en del i tjänsten. SSL är ett certifikat för att hantera krypteringen av webbplatsen och dess data via SSL. BudgetWebb kan inte hållas ansvariga om certifikatet inte fungerar, då detta är ett tredjepartstillägg och inget BudgetWebb har kontroll över. Vi kan dock hjälpa dig med supportkontakt med utvecklarna.
7.2 Säkerhetskopiering
BudgetWebb erbjuder alla våra kunder som köper valfritt webbpaket eller bloggpaket, 1 st återställning av hemsida från säkerhetskopia förutsatt att begäran kan utföras inom 7 dagar.
7.3 Dokumentation via e-post
BudgetWebb sköter huvuddelen av kundkommunikationen via e-post. Detta främst med anledning av vår önskan att dokumentera all kommunikation. Det säkerställer korrekt leverans och minimerar risken för missförstånd. Tryggt för dig som kund och tryggt för BudgetWebb. Se mer under §9
8 Användning och ansvar
8.1 Acceptabel användning
"Acceptabel användning" av ButgetWebbs hemsida, dess innehåll, produkter och tjänster är definieras enligt följande: Som en användare hos webbtjänster producerade/förmedlade av BudgetWebb ska du inte att publicera eller genom BudgetWebbs eller någon av Adapter Medias hemsidor, dela något material som är kränkande, hotande, oanständigt, skadligt, pornografiskt eller på annat sätt av olaglig natur. Allt material som på något sätt strider mot eller bryter mot, på något sätt, Våra rättigheter eller andras rättigheter (inklusive men inte begränsat till intellektuella ägarrättigheter, konfidentiella rättigheter och integritetsskydd) är absolut förbjudet, precis som aktiviteter som kan förorsaka ångest eller obehag för oss eller andra. Du får inte heller uttrycka åsikter som är vulgära, grova, sexistiska, rasistiska eller på annat sätt kränkande. Vi uppmuntrar användare att alltid behandla varandra på ett respektfullt och artigt sätt. Be kind, helt enkelt. Det är underskattat.
8.2 Avbrott/Uppsägning av tjänster/kontakt
Vi reserverar oss rätten att omedelbart avbryta eller stänga av på obestämd tid våra tjänster till dig, om du bryter eller vi har rimliga grunder att tro att du troligen kommer att bryta mot våra Köpvillkor & Avtalsvillkor. Vi kommer också att säga upp våra tjänster till dig, för vår egen skull, om du ägnar dig åt ett beteende som vi avgör vara oacceptabelt. Om du exempelvis lägger in enligt ovan olovligt material så kommer vi att plocka bort materialet, därefter upphör tjänsten Webbmaster samt Domän + E-post att gälla. Den årliga kostnaden betalas inte tillbaka. Om du själv tar bort materialet omedelbart fortsätter avtalet att löpa om det inte handlar om någon olaglig aktivitet. I annat fall avslutas kundrelationen. Om BudgetWebb fortfarande står som web designer måste du själv eller din webbmaster ta bort materialet direkt alternativt ta bort sidfotslänken "En hemsida av BudgetWebb" samt övrigt som kan associeras med Adapter Media/BudgetWebbs namn.
Beslutet att inleda disciplinära åtgärder (inklusive men inte begränsat till avbrott av alla tjänster) faller under Adapter Medias diskretion och kan genomföras utan att orsak uppges.
8.3 Ansvarsbegränsning
Adapter Media/BudgetWebb ska inte hållas ansvarigt för direkt, indirekt eller annan följdskada på person eller egendom, ekonomisk förlust eller förlust av data som kan drabba kunden eller tredje man på grund av de tjänster vi förmedlar eller kundens användning av tjänsterna. Vi ska inte hållas ansvarigt för intrång i data eller bristande datasekretess i samband med överföringen av information via Internet vid nyttjandet av våra tjänster. Adapter Media/BudgetWebb kan inte heller hållas ansvarigt för fel eller förändringar i tredjepartstjänster som förmedlas genom våra tjänster. Adapter Media/BudgetWebbs ansvar enligt Köpvillkor & Avtalsvillkor ska under alla omständigheter alltid vara begränsat till ett belopp motsvarande den betalning som kunden betalade för tjänst, produkt eller innevarande abonnemangsperiod för tjänsten. Krav som överstiger detta belopp kan kunden inte göra gällande mot Adapter Media/BudgetWebb.
Skulle ett projekt inte kunna slutföras på grund av att kunden, konsumenten eller företaget inte kan producera korrekt innehåll, data, information och annat material som behövs för att projektet ska fungera och slutföras så erhålls ingen form av ekonomisk eller annan typ av ersättning.
8.4 Force majure
Force majure tillämpas vid större oförutsedda händelser som gör att BudgetWebb inte kan fullfölja sina åtaganden. BudgetWebb kan INTE hållas ansvariga för händelser utom företagets kontroll och dessa innefattar: Stora strömavbrott till servar, domäner och annan utrustning, leveransåtganden i tider av krig, storm och andra naturkatastrofer, stora pandemier samt andra händelser som lett till att produkten och tjänster inte kan levereras enligt avtal-
8.5 Tillämplig lag och tvister
I första hand ska tvister lösas mellan Adapter Media och kund. Svensk lag ska tillämpas på detta avtal. Eventuella olösliga tvister med anledning av dessa Köpvillkor & Avtalsvillkor eller våra tjänster och produkter ska avgöras i svensk allmän domstol.
9 Kundnöjdhet & hantering av klagomål
Vi värnar om alla våra kunder och strävar alltid efter att leverera tjänster, produkter och service som överträffar kundens förväntan. Men ibland blir det fel, konstigt eller förvirrande och vi hoppas att du hör av dig till oss direkt med dina synpunkter och eventuella klagomål. Klagomål hanteras av: support@budgetwebb.se
9.1 Kontaktmöjligheter
Vid ny beställning, offertförfrågan eller annan kontakt kontaktas BudgetWebb via något av våra onlineformulär eller angivna e-postadresser. Vi har ingen support via telefon för nya kunder och besökare.
BudgetWebb sköter även lejonparten av kundkommunikationen via e-post. Detta främst med anledning av vår önskan att dokumentera all kommunikation. Det säkerställer korrekt leverans och minimerar risken för missförstånd. Tryggt för dig som kund och tryggt för BudgetWebb.
9.2 Feedback, synpunkter och förslag
Vi vill gärna få feedback och synpunkter på våra tjänster, produkter och hur du upplever BudgetWebbs webbplats. Hör av dig med kommentarer och förslag eller önskemål. Vi uppskattar även om du meddelar oss fel som du upptäcker på sidan. Det gör det lättare för oss att vara tydliga och korrekta. Vi tar del av alla synpunkter.
10 Integritet
Du kan ombes att uppge personlig information på olika sidor hos BudgetWebb. Vänligen se vår Integritetspolicy enligt GDPR för detaljer om hur personlig information hanteras.
11 Ändringar och uppdateringar
BudgetWebb förbehåller sig rätten att när som helst uppdatera dessa Köpvillkor & Avtalsvillkor, efter eget gottfinnande, för att ta hänsyn till juridiska, branschrelaterade eller andra ändringar i status quo. Vid mindre ändringar uppdaterar vi Köpvillkor & Avtalsvillkor här på hemsidan samt anger datum för sista uppdatering. Vid med omfattande ändringar kommer du att informeras om ändringar till dessa Köpvillkor & Avtalsvillkor till din e-post minst 15 dagar före de nya uppdateringarna träder i kraft.
12 Kontaktinformation
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om dessa Köpvillkor & Avtalsvillkor till: policy@budgetwebb.se
Köpvillkor & Avtalsvillkor uppdaterades senast: 2021-01-10